در راستاي اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق و توسعه کشاورزی و صنایع کوچک روستایی براي بهبود اشتغال، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با رويکردي متفاوت و جديد، طرح توليد و اشتغال مردم بنيان (تام) را با هدف بهره گیری از سرمایه های خرد مردمی (که قابلیت استفاده در پروژه های بزرگ را ندارند) و ايجاد اشتغال مفيد و موثر بر اساس قابليت ها، توانمندي ها و ظرفيت هاي مناطق مختلف کشور، در دستور کار قرار داده است.

طرح یاد شده که در زمینه های مختلف اعم از پرورش آلوئه ورا، کشت گیاهان دارویی، پرورش زالو ، و دیگر فعالیت های نوظهور در بخش کشاورزی، قابلیت اجرا را دارد، عمدتاً متکي به سرمايه هاي مردمي بوده و از اين جهت به جاي دولت بنياني، مردم بنيان مي باشد و نقش بخش دولتي و سازمان، حمايت و پشتيبانيهاي حاکميتي و غيرمادي از اين طرح مي باشد.
اجرای طرح یاد شده با مشارکت اعضای حقوقی سازمان فعال در زمینه های مختلف تحت عنوان شرکت پشتیبان می باشد.
علاقمندان استفاده از این طرح (عموم مردم) می توانند با مراجعه به سامانه سانکا (به آدرس www.sanka.agrieng.org )، رسته های های مورد نظر را انتخاب و با ارائه اطلاعات مورد نیاز، آمادگی خود را اعلام نمایند.
بدیهی است درخواست های ثبت شده در سامانه مربوطه، پس از بررسی به شرکت های پشتیبان برای شروع عملیاتی طرح با متقاضیان، ارجاع داده خواهد شد.
شایان ذکر است به زودی در سامانه یاد شده، امکانی فراهم می شود تا اعضای حقوقی سازمان بتوانند آمادگی خود را برای مشارکت در طرح یاد شده اعلام نمایند.